SAP2000- سپ

تحلیل تاریخچه زمانی خطی و غیرخطی - تحلیل پوش آور - تحلیل طیفی خطی و غیرخطی

SAP2000- سپ

تحلیل تاریخچه زمانی خطی و غیرخطی - تحلیل پوش آور - تحلیل طیفی خطی و غیرخطی

SAP2000-  سپ

علیرضا خویه
کارشناسی ارشد مهندسی زلزله - دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی

09382904800

تحلیل پوش اور در نرم افزار SAP2000

جمعه, ۴ خرداد ۱۳۹۷، ۰۶:۲۶ ب.ظ

تحلیل پوش اور در نرم افزار SAP2000

آموزش گام به گام روش انجام تحلیل پوش آور (استاتیکی غیرخطی) در نرم افزار SAP2000

nonlinear static procedure analysis

به صورت تصویری در ۶۸ اسلاید

  •  ۴٫۵۸ مگابایت

نظرات  (۱)

  • حامد احمدی
  • سلام
    سال ها است با نرم افزار فاصله گرفتم. اما، می خواهم یک میز ویبره طراحی کنم. 
    موتور ویبره، در واقع یک چرخانی است، یک میله ای است که جریان برق لطف می کند آن را می چرخاند. با این توضیح که در دو سوی این شفت، وزنه های نامتعادل متقارنی وجود دارد که باعث می شود این موتور بلرزد. در واقع، ضربه ای معادل، آر، ام، اومگا دو وارد می کند. غیر از ضربه، دومین پارامتر مهم یک دستگاه موتور ویبره، یا ویبراتور، فرکانس است. که من فرکانس 3000 دور در دقیقه را خریداری کردم. همان فرکانس 50 هرتز است. همان فرکانس برق. یعنی ساده ترین آن. 
    می خواهم با این میز ویبره، قطعات بتنی پیش ساخته ابتکاری خودم را بلرزانم! متراکم کنم به قول عمرانی ها. 
    معمول این است که فنر کار می کنند در چهار کنج مستطیلی میز. واقعیت امر، دینامیک را خواندم. و فهمیدم. می خواهم فرکانس طبیعی میز، اندکی بیشتر از فرکانس نوسان واداشته، یا همان فرکانس ویبراتور شود. که هم از تشدید فاصله بگیرم. هم، دامنه حاصل، کم نشود و هوا بیاید بیرون و به قول معروف، حباب در بیاید!
    هم ایتبز فنر دارد، هم سپ. اما من چه می خواهم. می خواهم بدون فنر، و با استفاده از قوطی، و استفاده از طولانی کردن مسیر انتقال نیرو، سختی را کاهش دهم و برسم به بسامد زاویه ای مورد نظر. چون برای جرم های مختلف، بسامد فرق می کند، می خواهم با یک عضو ضربدری و با کاهش طره قسمت آزاد میز، بسامد را کنترل کنم. کاری که با فنر نمی شود. با ویبراتور دیمردار دور متغیر می شود، که پول کو؟! مخصوصا تک فاز که تقریبا این تغییر دامنه ناچیز است.
    بنابراین، نیاز به یک مدل سازی دقیق در سپ دارم. در واقع، هم دامنه نوسان میز برایم مهم است، هم نیروی تکیه گاه که میز ویبره ام راه نیافتد و هرچه انرژی هست، همان بالا سیستم را بلرزاند، نه کره زمین را. و در واقع یک وایبریشن آیزولیشن هم می خواهم! ولی علم ش را ندارم. 
    خواهش من چیست؟ این است که چیزی هست که سریع بروم سراغ آن و در مورد فنر ها و مدل سازی و حتی مدل سازی میراگر و گرفتن پاسخ تاریخچه زمانی تکیه گاه و غیره مرا راهنمایی کند؟ یک جزوه ای. یک کتابی. که البته، همه رایگان. فدای شما.
    از مطالب این وبلاگ ارزشمند استفاده می کنم. در اینترنت جستجو کردم.
    با تشکر.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی